Czy każdą stronę da się wypozycjonować?

przez | 30 czerwca 2020

SEO marketing, znany jako pozycjonowanie stron, stał się tak powszechny, że osiągnięcie pożądanych rezultatów wymaga dużej wiedzy. Wypromowanie nawet wartościowych treści nie jest łatwe, kiedy nie poświęci się na to wystarczającej ilości czasu i środków. Nie da się jednak ukryć, że najwięcej można stracić, zatrudniając do tego osoby, które nie mają w temacie wystarczającego rozeznania, opartego na doświadczeniu lub nie poświęcą czasu na audyt i poznanie grupy docelowej. 

Cel pozycjonowania stron

Samo pojawienie się w Top liście Google, rzadko jest celem samym w sobie. Pasjonaci i blogerzy, którzy z zamiłowania poświęcają czas na publikację darmowych, ale wartościowych materiałów należą do marginalnej mniejszości. W przewadze znajdują się osoby, które pozycjonowanie stron wykorzystują w celu pozyskania klientów lub zwiększenia sprzedaży. W Internecie sprzedaż może odbywać się pośrednio lub bezpośrednio, ale to jest ona celem, każdego przedsiębiorcy, decydującego się na działania pozycjonerskie.

Uderz tam, gdzie nikt nie próbuje

Łatwiej jest wypromować produkt, który ma małą konkurencję. W Googlach jest tak samo. Dlatego rozsądna agencja nie bierze się za pozycjonowanie stron przez próbę zdobycia najbardziej obleganych pozycji. Oczywiście może budować zaufanie marki np. rowerowej za pomocą fraz tj.: sklep rowerowy, części rowerowe, itp., ale w celu szybkiego (w perspektywie kilku miesięcy), pozyskania potencjalnych klientów, wykorzysta bardziej precyzyjne i dłuższe frazy kluczowe. W kontekście sklepu dla rowerzystów mogłyby to być np.: mocna lampka rowerowa na sztycę, odzież rowerowa XXL dla mężczyzn, i tak dalej. W ten sposób marketing przynosi realny zysk mierzony złotymi zarobionymi na sprzedaży.

Więcej: https://seoinvention.pl/