Pozycjonowanie strony – jak wybrać słowa kluczowe?

Aby wypromować naszą stronę internetową konieczne będzie odpowiednie pozycjonowanie fraz. W przeciwnym wypadku, mimo iż będzie ona zawierała ciekawą i wartościową zawartość lub reklamowała godne polecenia usługi, pozostanie niszowa. Dobrze przeprowadzona kampania SEO powinna opierać się o odpowiednio wybrane słowa kluczowe. Jak dokonać wyboru odpowiednich fraz do pozycjonowania strony? Poniżej kilka praktycznych wskazówek.pozycjonowanie strony

Zastanówmy się nad odpowiednim zakresem terytorialnym

Przede wszystkim, aby pozycjonować strony internetowe w sposób skuteczny, warto zastanowić się, czy mają być one reklamowane jako oferty ogólnopolskie czy lokalne. Pozycjonowanie fraz zawierających odniesienia np. do konkretnego miasta może się sprawdzić głównie w przypadku ofert lokalnych, firm, które świadczą usługi jedynie na terytorium danego miasta. W przypadku sklepów internetowych, hurtowni i większych dostawców, a także dostawców usług elektronicznych, skuteczniejsze (chociaż trudniejsze i bardziej kosztowne) będzie promowanie słów kluczowych o zasięgu ogólnopolskim.

Money keywords i long tail

Możemy pozycjonować frazy zarówno ściśle dopasowane – tak zwane money keywords i bardziej rozbudowane (long tail). Obydwa rozwiązania mają swoje wady i zalety. Money keywords to wyrażenia bardziej ogólne, określające główną kategorię produktów/usług. Long tail, czyli z angielskiego długi ogon, to określenia o wiele dłuższe, bardziej rozbudowane, które nie tylko mówią nam o głównej kategorii produktów czy usług, ale i na przykład precyzyjne określenie lokalizacji. Zwróćmy uwagę na to, że pozycjonowanie long tail jest trudne w przypadku małych, ubogich w treść witryn.

Dokonaj priorytetyzacji fraz

W pozycjonowaniu fraz bardzo ważne jest dokonanie ich priorytetyzacji. Niektórzy popełniają błąd, próbując pozycjonować wszystkie możliwe luźno związane z tematem frazy. Oczywiście, potencjalnie może to bardzo zwiększyć ruch na twojej stronie, ale oznacza i znacznie większe koszty. Warto dokonać priorytetyzacji fraz, tak aby skupić się na tych najważniejszych i najlepiej dopasowanych do naszej witryny. W przeciwnym wypadku zmarnujemy duże środki na promowanie fraz, które nie sprowadzą wcale na naszą stronę głównej grupy docelowej, lecz przypadkowych odwiedzających, szukających zupełnie czego innego. Frazy luźno związane z tematem mogą po prostu wchodzić przypadkiem, nie ma sensu specjalnie się na nich skupiać.

Dowiedz się więcej na temat usług SEO i odwiedź: http://samoseo.pl/uslugi/