Tablety z Windows 8 podbiją polski rynek?

Na polskim rynku pojawiło się wiele atrakcyjnych cenowo urządzeń od lokalnych partnerów sprzętowych. Największymi beneficjentami tych zmian są użytkownicy – teraz mogą wybierać ze znacznie większego portfolio tabletów z systemem Windows. To wynik zapowiedzianych zmian na konferencji Microsoft Build 2014 w kwietniu tego roku.

Jednym z założeń strategii przedstawionej na Build 2014 było zwiększenie dostępności przystępnych cenowo urządzeń mobilnych pracujących na systemie Windows poprzez zmianę wymagań sprzętowych. Nowy model biznesowy przyjęty przez Microsoft miał umożliwić partnerom oferowanie tańszych urządzeń m.in. w bardzo konkurencyjnej kategorii urządzeń, jaką są tablety. Przyczynić się do tego miało oferowanie partnerom sprzętowym bezpłatnego systemu Windows wraz z usługami, w tym roczną subskrypcję Office 365 Personal z jednym terabajtem przestrzeni na wirtualnym dysku OneDrive.

„Nowe marki, które dołączyły do producentów tabletów pracujących na systemie Windows ponad dwukrotnie rozszerzają liczbę producentów takiego typu urządzeń. Otwarcie licencjonowania systemów Windows na urządzenia mobilne sprawia, że oferta sprzętu dostępnego na polskim rynku stała się dużo bardziej kompleksowa. Użytkownicy mogą wybierać w znacznie większej grupie atrakcyjnych cenowo tabletów, dzięki czemu każdy będzie mógł jeszcze lepiej dopasować urządzenie do swoich potrzeb oraz portfela. To ponad trzydzieści urządzeń pochodzących od dziewięciu producentów, w cenach zaczynających się od kilkuset złotych” – mówi Łukasz Foks, z polskiego oddziału Microsoft.

Wśród producentów, którzy oferują lub zamierzają wprowadzić na polski rynek tablety pracujące na systemie Windows znaleźli się m.in. Adax, AllView, Colorovo, GoClever, Kiano, Kruger&Matz, Modecom, NTTablet oraz Prestigio.

“Współpraca z lokalnymi Partnerami, której efektem jest znaczne rozszerzenie portfolio urządzeń z Windows na polskim rynku, jest bardzo ważnym elementem naszej strategii. Kooperacja otwiera zupełnie nowe perspektywy zarówno w obszarze biznesowym, jak i dla użytkowników końcowych. Polacy pokochali tablety, a urządzenia oferowane przez lokalnych partnerów doskonale uzupełniają portfolio tego typu rozwiązań.” – mówi Łukasz Foks, z polskiego oddziału Microsoft.

W ofercie lokalnych producentów znaleźć można zarówno 8-, jak i 10-calowe tablety pracujące na systemie Windows 8. Zależnie od modelu i konfiguracji użytkownicy będą mogli zakupić urządzenia wyposażone w najnowsze mobilne procesory firmy Intel, wysokiej jakości matrycę HD/FullHD lub wbudowany modem 3G.

Większość z oferowanych tabletów posiada subskrypcję Microsoft Office 365 Personal gwarantującą dostęp do najważniejszych aplikacji pakietu: Word, Excel, PowerPoint i Outlook w najnowszej wersji, usług, takich jak Skype i przestrzeni na wirtualnym dysku OneDrive.

„Dołączenie pakietu Office 365 Personal to znaczący benefit dla kupującego – dzięki temu już na starcie dostajemy kompleksowe rozwiązanie. Dobrą wiadomością jest fakt, iż subskrypcja Office 365 Personal daje możliwość wykorzystania jej cech także na dodatkowych urządzeniach. Wystarczy aktywować pakiet, który znajduje się w środku”. – podkreśla Łukasz Foks.

Lokalni producenci posiadają w portfolio również pierwsze smartfony z systemem Windows Phone. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się siedem nowych modeli.

You may also like...