Czołowi światowi pionierzy usług gier w chmurze standaryzują swoją działalność w oparciu o platformę NVIDIA GRID
Firma NVIDIA poinformowała, że sześć wiodących firm świadczących usługi gier w chmurze planuje wykorzystać platformę NVIDIA® GRID™ do zapewnienia tych usług dostawcom szerokopasmowego Internetu na całym świecie. Platforma NVIDIA GRID umożliwia uzyskanie płynnego działania wysokiej jakości gier PC w dowolnym miejscu i na dowolnym ekranie – w tym na inteligentnych telewizorach, dowolnych pecetach, tabletach i smartfonach.
NVIDIA GRID to serwer, który umożliwia jednoczesne przesłanie 36-krotnie większej liczby strumieni z grami w jakości HD w porównaniu z systemami gier w chmurze pierwszej generacji, jednocześnie redukując opóźnienia w transmisji. Rozwiązanie jest całkowicie zintegrowane z procesorami graficznymi firmy NVIDIA®, wyspecjalizowanym oprogramowaniem strumieniującym oraz technologią hipernadzorcy NVIDIA® VGX™, która umożliwia współdzielenie jednego procesora graficznego między wieloma użytkownikami.
Pierwszymi partnerami implementującymi platformę NVIDIA GRID są firmy Agawi (Stany Zjednoczone), Cloud Union (Chiny), Cyber Cloud Technologies (Chiny), G-cluster Global (Japonia), Playcast Media Systems (Izrael) oraz Ubitus (Tajwan).
„Dzięki platformie NVIDIA GRID nasi partnerzy umożliwią graczom rozgrywkę gdziekolwiek i kiedykolwiek, bez konieczności podłączenia do dedykowanego urządzenia”, powiedział Phil Eisler, dyrektor generalny działu gier w chmurze w firmie NVIDIA. „Najbardziej fascynujące gry mogą być teraz strumieniowane w taki sam sposób, w jaki oglądamy filmy – bezpośrednio na ekran telewizora lub urządzenia mobilnego. Bez żonglowania płytami lub pobierania i instalowania plików. Wystarczy kliknąć i rozpocząć grę.”
Najbardziej upakowana architektura procesorów graficznych, największa kompatybilność i najlepsza interaktywność
Użytkownicy korzystają już z dobrodziejstw chmury obliczeniowej do przechowywania wiadomości e-mail i zdjęć, a także do strumieniowania muzyki i filmów. Platforma NVIDIA GRID rozwija te możliwości umieszczając w chmurze wysokiej jakości gry, dzięki czemu konsumenci nie muszą korzystać z płyt z grami lub umieszczać konsol do gier w pobliżu telewizorów.
Platforma NVIDIA GRID wyróżnia się trzema najważniejszymi cechami:
- Najbardziej upakowana architektura procesorów graficznych: platforma NVIDIA GRID zapewnia najwyższą liczbę jednoczesnych, interaktywnych strumieni danych, dzięki zastosowaniu serwerów wyposażonych w wiele procesorów graficznych i zaawansowaną technologię współdzielenia procesorów graficznych, NVIDIA VGX. Każdy serwer może obsłużyć do 36 strumieni gier.
- Największa kompatybilność i skalowalność: oprogramowanie i sterowniki platformy NVIDIA GRID umożliwiają strumieniowanie ogromnej liczby gier – od prostych tytułów niewymagających dużej mocy graficznej, ale wykorzystujących dużą liczbę strumieni, po wysokiej jakości gry o wysokich wymaganiach wydajnościowych.
- Najlepsza interaktywność: platforma NVIDIA GRID umożliwia płynne strumieniowanie interaktywnej treści bez zauważalnych opóźnień. W porównaniu z poprzednimi rozwiązaniami technologia NVIDIA GRID umożliwia skrócenie opóźnień strumienia przesyłanego z serwera o 30 milisekund, co efektywnie redukuje czas realizacji połączenia. Rozgrywka w tytuł przesłany z serwera NVIDIA GRID wygląda jak gra na konsoli podłączonej do telewizora.
Entuzjastyczna reakcja partnerów na platformę NVIDIA GRID
Sześć firm z nowopowstałej branży usług gier w chmurze prowadzi właśnie prace nad wprowadzeniem usług opartych na platformie NVIDIA GRID:
„Konsumenci cenią sobie wygodę, dlatego możliwość zagrania w ulubiony tytuł w dowolnym miejscu i czasie dzięki chmurze stanowi naturalną ewolucję gier. NVIDIA GRID to fantastyczne narzędzie, które zapewnia dostawcom usług w chmurze lepsze upakowanie danych tworząc chmury oparte na procesorach graficznych, umożliwiając naszym partnerom z branży gier komputerowych korzystających z platformy Agawi CloudPlay całkowicie odmienić sposób rozgrywki.”
– Rajat Gupta, współzałożyciel firmy Agawi, świadczącej ukierunkowane na firmy (B2B) usługi gier w chmurze dla tabletów i telewizorów.
„Konsole do gier nie są dostępne w Chinach. Dlatego sądzimy, że usługi grania w chmurze będą się cieszyć dużym zainteresowaniem na naszym rynku. Technologia NVIDIA GRID jest najlepszym rozwiązaniem do przesyłania abonentom dużej liczby strumieni w jakości HD z jakim się spotkaliśmy.”
– Danny Deng, prezes firmy Cloud Union świadczącej usługi gier w chmurze poprzez chińską sieć Telecom/Unicom IPTV.
„W firmie Cyber Cloud koncentrujemy się na dostarczaniu usług gier w chmurze za pośrednictwem telewizji kablowej, wykorzystując do tego kanały VoD. Dzięki platformie NVIDIA GRID możemy dostarczyć ogromną liczbę gier na żądanie chińskim subskrybentom telewizji cyfrowej.”
– Jian Han, dyrektor generalny firmy Cyber Cloud, spółki zależnej Beijing Novel-Supertv Digital TV Technology Co. (NYSE: STV), świadczącej gry w chmurze za pośrednictwem kablowej telewizji cyfrowej oraz IPTV.
„Jako pionier w dziedzinie gier w chmurze, firma G-cluster nieustannie szuka sposobów na zwiększenie wydajności naszych usług. Współpracujemy z firmą NVIDIA nad zmniejszeniem kosztów naszych operatorów telewizji IPTV, a także usprawnieniem jakości usług dla naszych subskrybentów na całym świecie.”
– Erik Piehl, prezes firmy G-cluster świadczącej usługi gier w chmurze dla innych firm za pośrednictwem infrastruktur francuskich sieci SFR i Orange.
„Granie w chmurze odnosi coraz większy sukces. Technologia NVIDIA GRID, inteligentne telewizory oraz firma Playcast Media przyczynią się do gwałtownego rozwoju tej technologii w 2013 roku.”
– Guy de Beer, prezes firmy Playcast Media, świadczącej usługi gier w chmurze dla ponad 1,2 miliona subskrybentów za pośrednictwem francuskiej firmy Bouygues Telecom, koreańskiej CJ Hellovision oraz portugalskiej Portugal Telecom.
„Firma Ubitus ma przyjemność współpracować z firmą NVIDIA nad stworzeniem najbardziej skalowalnego systemu gier w chmurze na rynku. Ubits jest liderem na rynku usług gier w chmurze świadczonych przez sieci przewodowe i bezprzewodowe (4G), umożliwiając dostawcom usług telekomunikacyjnych i telewizji kablowej, producentom sprzętu i deweloperom gier czerpanie korzyści z platform grania w chmurze w zrównoważony sposób.”
– Wesley Kuo, dyrektor generalny firmy Ubitus świadczącej usługi gier w chmurze za pośrednictwem japońskiej firmy NTT Docomo, koreańskiej LGU+ i amerykańskiej Verizon.
Prezentacja technologii gier w chmurze NVIDIA GRID na inteligentnych telewizorach LG podczas targów CES
W przyszłym tygodniu, podczas tegorocznych targów CES firma NVIDIA zademonstruje działanie platformy NVIDIA GRID, strumieniując gry do inteligentnych telewizorów LG 55LA6900 w rozdzielczości 1080p. Wśród wielu wysokiej jakości tytułów zostanie zaprezentowana gra Assassin’s Creed III firmy Ubisoft.
„Platforma NVIDIA GRID oraz jej techniczne możliwości przesyłania strumieni w wysokiej jakości bezpośrednio do inteligentnych telewizorów LG, bez konieczności posiadania własnej konsoli do gier, wywarła na nas ogromne wrażenie”, powiedział Bae-Geun Kang, wiceprezes i dyrektor grupy ds. rozwoju oprogramowania w laboratorium badań nad telewizorami w firmie LG. „Możliwość korzystania na inteligentnych telewizorach LG 55LA6900 z gier przesyłanych z systemu NVIDIA GRID jest czymś wyjątkowym i jednocześnie bardzo prostym w obsłudze. To jak Netflix dla gier.”
Ne ustalono jeszcze dokładnego terminu wprowadzenia usług gier w chmurze do inteligentnych telewizorów marki LG.
Więcej informacji można znaleźć na stronie poświęconej platformie gier w chmurze GRID firmy NVIDIA.
Opublikuj komentarz